Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości, nazewnictwo ulic
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zaświadczenia o numeracji porządkowej nieruchomości następuje w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku. Nadanie drogom nazw ulic lub zmiana ich nazw w miejscowości przeprowadza się po konsultacji społecznej z mieszkańcami miejscowości, w której maja być nadane lub dokonana zmiana jej nazwy oraz po podjęciu przez Radę Gminy Andrespol stosownej uchwały. W przypadku podjęcia uchwały przez Radę Gminy, moc prawną uzyskuje ona w terminie 14 dni od daty opublikowania jej przez Wojewodę Łódzkiego w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego. Termin załatwienia do 6 miesięcy do daty złożenia wniosku lub wszczęcia postępowania z urzędu.
Osoba prowadząca postępowanie:
Inspektor ds. regulowania stanów prawnych nieruchomości - Beata Piotrowska. pok. 24A,
tel. (42) 213-24-40 wew. 852.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 594)
-
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1990)
-
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1368)
Metryka
- opublikował: Paweł Pierzchałkadata publikacji: 2020-10-28 11:46
- zmodyfikował: Paweł Pierzchałkaostatnia modyfikacja: 2022-02-03 10:56
Rejestr zmian
- zmieniono 2020-10-29 14:39 przez Paweł Pierzchałka
- zmieniono 2021-06-29 12:40 przez Paweł Pierzchałka
- zmieniono 2022-02-03 10:56 przez Paweł Pierzchałka